Lancering ‘Toeristisch Magazine’ voor Kampen

Lancering ‘Toeristisch Magazine’ voor Kampen
Foto: Richard Tennekes

De zomer is in Kampen extra goed begonnen met de lancering van het ‘Toeristisch Magazine Kampen’.

Afgelopen vrijdagmiddag 18 juni nam wethouder Geert Meijering het eerste exemplaar officieel in ontvangst. Dit nieuwe magazine wordt vanaf nu twee keer per jaar uitgegeven; in de zomer en in de winter. Het magazine is ontwikkeld voor toeristen en recreanten die Kampen (gaan) bezoeken én voor alle inwoners die graag willen weten wat er te doen is in de stad. Het magazine laat zien hoe mooi en hartelijk Hanzestad Kampen is, wat er allemaal te ontdekken valt op het gebied van cultureel (nautisch) erfgoed, welke evenementen er jaarlijks georganiseerd worden en hoe veelzijdig de natuurlijke omgeving is.

Wethouder Geert Meijering is enthousiast over het resultaat: “Het magazine geeft niet alleen een goed overzicht van alles wat er in Kampen te doen is, maar het is ook nog eens mooi vormgegeven. Echt een plezier om te lezen! Daarnaast vind ik het op meerdere fronten een mooi voorbeeld van hoe ondernemers samenwerken om meer reuring in de stad te krijgen.”Dit nieuwe magazine is ontwikkeld door de makers van Poort20 en BrugMedia, in opdracht van stichting Kampen Partners. Johan van der Kolk, commercieel directeur BrugMedia: “De  samenwerking met Poort20 is ontstaan tijdens de organisatie van Sail Kampen 2018 en smaakte naar meer. In 2019 kregen we de kans om het magazine ‘Heerlijk Wonen in Kampen’ samen uit te geven en nu is ook het ‘Toeristisch Magazine Kampen’ een feit.” Lucas Reinds, samen met Anja Kuipers eigenaar van Poort20: “Wij hebben veel ervaring op het gebied van het ontwikkelen van glossy magazines. Door met BrugMedia te werken ontstaat er meer slagkracht. We kunnen zo meer ondernemers bereiken om mee te doen en maken gebruik van elkaars expertise. Samen komen we hierdoor verder.” Citymarketeer Roeland Tameling voegt daaraan toe: “Op allerlei manieren zetten we ons in om de bestedingen van bezoekers aan Kampen te verhogen. Het Van Rossems-weekend was daarvan een mooi voorbeeld. En nu zetten we de volgende stap: een toeristisch magazine voor Kampen waarmee we het vrijetijdsaanbod flink in de schijnwerpers zetten. Een mooie coproductie met de makers van Poort20 en onze mediapartner BrugMedia!”

Het ‘Toeristisch Magazine Kampen’ komt twee keer per jaar uit in een oplage van 10.000 exemplaren.
De magazines zijn af te halen bij de ‘Tourist Info Punten’ in de stad, bij alle deelnemers en op tal van
andere toeristische plekken in Kampen en in de regio.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *